Niezależnie od formy księgowości prowadzonej w firmie, Comarch ERP Optima będzie optymalnym rozwiązaniem. Program ułatwia księgowanie oparte na księdze przychodów i rozchodów z ewidencją sprzedaży i zakupów VAT, ewidencji ryczałtowej oraz pełnej księgowości.
Dzięki częstym aktualizacjom oprogramowanie zawsze pozostaje w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
Moduł Księga Podatkowa pozwala na prowadzenie:
zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów,
rejestrów VAT,
ewidencji dodatkowej,
ewidencji wynagrodzeń,
rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
spisu z natury,
naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,
sporządzenie deklaracji podatkowych,
możliwość wysyłania do systemu e-Deklaracji.
Moduł Księga Handlowa pozwala na:
tworzenie okresów obrachunkowych,
stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont,
księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
generowanie zestawienia obrotów i salda za dowolny okres,
wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji,
predekretację dokumentów,
prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7,
rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową,
obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozliczania rozrachunków,
tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.
Moduł Księga Handlowa Plus dodatkowo pozwala na:
zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe,
opcję księgowania schematami księgowymi na konta walutowe,
przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
generowanie przeszacowania walut.
SYMPLEX SMALL BUSINESS
Na podstawie faktur zakupu i sprzedaży program automatycznie sporządza dokumentację księgową oraz deklaracje do urzędu skarbowego, które można złożyć przez e-Deklaracje lub wydrukować.
Książka przychodów i rozchodów pozwala na:
automatyczne wypełnianie księgi podatkowej danymi zawartymi w programie, w dokumentach przychodowych (faktury, paragony, rachunki, korekty, noty obciążeniowe, różnice kursowe), zakupowych i kosztowych oraz z płac pracowników,
tworzenie deklaracji i rejestrów podatkowych VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-UEK, Intrastat, naliczenie podatku dochodowego (na podstawie zasad ogólnych PIT-5, na zasadach podatku liniowego PIT-5L lub według ryczałtu),
prowadzenie i rozliczanie ryczałtów samochodowych,
spis i ewidencję środków trwałych z naliczeniem rat amortyzacji i planem amortyzacji,
wysłanie deklaracji podatkowych przez e-Deklaracje, wydruk deklaracji na gotowych formularzach lub "czystych" kartach.
Księga Handlowa pozwala na:
plan kont z 5-poziomową analityką,
dwuetapowe księgowanie (jest bufor dowodów zadekretowanych lecz niezaksięgowanych),
samodzielne definiowanie schematów dekretacji przez księgową,
możliwość zaksięgowania dokumentów wystawionych w innych częściach programu,
wprowadzanie przez księgową dowodów własnych,
możliwość sporządzania zestawień takich jak obroty i salda w oparciu o dokumenty zarówno zaksięgowane jak i te zadekretowane lecz jeszcze nie zaksięgowane itp.,
bezpośredni podgląd oraz modyfikację dokumentów źródłowych (a nawet dopisywanie nowych) w czasie samej dekretacji,
bezpośredni dostęp do raportów specyficznych dla innych części programu w trakcie przeglądania obrotów i sald.
LOGOTECH KSP
KSP jest programem do kompleksowej obsługi działu księgowości we własnej firmie, oraz szczególnie do usługowego prowadzenia ksiąg przychodów i rozchodów, ewidencji pracowniczej i płacowej przez Biura i Kancelarie Rachunkowe. Program wspiera prowadzenie uproszczonej księgowości - książki przychodów i rozchodów.
Specjalnie dla biur rachunkowych:
automatyczne fakturowanie usług dla własnych klientów,
korespondencja seryjna do klientów biura,
tabele firm kontrolujące dokumenty PIT, VAT, ZUS i listy płac: zapłaty, daty złożenia deklaracji, wydruku itp.,
informacja o danych przekazanych klientowi biura,
raport z obliczeń deklaracji, ilości wprowadzonych dokumentów, przyrostu dokumentów w ciągu roku,
informacja o dochodach i zobowiązaniach publiczno–prawnych,
kontrola sporządzenia wydruków, przeliczenia płac, środkach trwałych, VAT itp.,
kontrola uprawnień pracowników biura w dostępie do firm, opcji i funkcji programu.