Comarch ERP Optima posiada moduły wspomagające sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Moduły te gwarantują pełną kontrolę procesów logistycznych prowadzonych w przedsiębiorstwie, przez co umożliwiają efektywne zarządzanie towarami w magazynie.
Moduł Comarch ERP Optima Faktury umożliwia:
wystawienie faktur sprzedażowych i zakupowych,
fiskalizację sprzedaży dla osób fizycznych,
obsługę transakcji w złotówkach i w walutach obcych,
sprzedaż/zakup ze standardowymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata), jak również zdefiniowanymi przez Użytkownika programu,
prowadzenie rejestru usług i kontrahentów.
Moduł Comarch ERP Optima Handel umożliwia dodatkowo:
wystawianie różnorodnych dokumentów magazynowych,
prowadzenie wielu magazynów jednocześnie,
określenie metody rozliczania magazynu (FIFO, LIFO, AVCO),
przeprowadzenie inwentaryzacji,
prostą produkcję,
obrót opakowaniami kaucjonowanymi,
tworzenie deklaracji Intrastat,
współpracę z Krajowym Rejestrem Długów w celu weryfikacji wiarygodności kontrahentów,
prowadzenie sprzedaży internetowej (współpraca z Comarch ERP e-Sklep, wszystko.pl),
współpracę z aplikacją dla przedstawicieli handlowych Comarch ERP Mobile Sprzedaż,
współpracę z czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet.
Moduł Comarch ERP Optima Handel Plus pozwala dodatkowo na:
oznaczanie przyjęć towarów konkretnymi partiami, dzięki czemu Użytkownik może zdecydować, z której dostawy lub którą sztukę o określonych cechach chce wydać z magazynu,
wystawienie Faktur Zakupu/Sprzedaży oraz Paragonów na towary pochodzące z różnych magazynów.
INSERT SUBIEKT GT
Subiekt GT to nowoczesny system
sprzedaży stworzony z myślą o firmach, które poszukują sprawnego
narzędzia wspomagającego całościową obsługę działu handlowego, sklepu,
punktu usługowego, rzemieślniczego, itp. Subiekt GT jest sprawnym i
szybkim systemem wyposażonym w najnowsze rozwiązania interfejsowe
czyniące go programem bardzo ergonomicznym i przyjaznym dla użytkownika.
Jednocześnie jego wszechstronność i możliwości konfiguracji czynią go
produktem niemal dla każdego.
Możliwości programu:
pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych,
prowadzenie kartoteki kontrahentów, obejmującej również informacje typu CRM,
możliwość definiowania rubryk z dodatkowymi informacjami,
prowadzenie kartoteki towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych z rozbudowaną kalkulacją cen (10 poziomów cen sprzedaży, w tym ceny walutowe),
pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ itp.; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury,
obsługa przedpłat, płatności kartą kredytową oraz sprzedaży kredytowanej,
obsługa zamówień z rezerwacją towarów oraz fakturami zaliczkowymi,
rozbudowana obsługa rachunków bankowych (złotówkowych lub walutowych) z operacjami wpłaty, wypłaty i transferu (plus opłaty prowizyjne, wyciągi, itp.),
pełna obsługa rozrachunków (należności i zobowiązań), w tym rozrachunków wielowalutowych,
wiele różnorodnych zestawień, raportów i analiz; możliwość tworzenia własnych raportów,
pełna integracja z systemem zarządzania relacjami z klientami (CRM) Gestor GT,
pełna integracja z komputerową księgą przychodów i rozchodów Rachmistrz GT oraz systemem finansowo-księgowym Rewizor GT.
SYMPLEX SMALL BUSINESS
Program Small Business przeznaczony jest do kompleksowej obsługi małych i
średnich firm ze szczególnym uwzględnieniem firm handlowych
posiadających urządzenia fiskalne.
Wersja podstawowa programu - sprzedaż:
prowadzenie sprzedaży w różnych formach (faktury w obrocie krajowym i zagranicznym, paragony, WZ, sprzedaż bezrachunkowa, noty obciążeniowe, umowy stałe, raporty z kas fiskalnych, zamówienia od odbiorców). Wystawianie dokumentów sprzedaży w cenach netto i brutto. Możliwość pracy w opcji szybkiego wystawiania paragonów,
wprowadzanie zakupów wg dokumentów w cenach netto i brutto (faktury w obrocie krajowym i zagranicznym, faktury rolnicze, PZ, zamówienia),
rejestr kontrahentów z podziałem na firmy i osoby fizyczne z bieżącym saldem transakcji i płatności,
możliwość obsługi systemów rabatowych i lojalnościowych z transakcjami pre-paid włącznie,
gospodarka magazynowa z możliwościa prowadzenia do 100 magazynów, rozszerzona o produkcję (przychody i rozchody wewnętrzne, receptury), przesunięcia międzymagazynowe i filialne,
prowadzenie do 20 kas firmy z rejestrem wpłat i wypłat kasowych (wystawianie KP, KW),
prowadzenie do 20 banków firmy z rejestrem wpłat i wypłat na konta bankowe, wystawianie poleceń przelewów i przekazów bankowych, wczytywanie przelewów z pliku i eksport przelewów do systemów bankowych,
wykaz dłużników i wierzycieli wraz ze szczegółowymi rozliczeniami,
raporty o szerokim zakresie analizy: ze sprzedaży, zakupów, kasowe, magazynowe, z produkcji, techniczne i inne,
sporządzenie ewidencji VAT,
inwentaryzacja - protokół różnic, spis towarów z dodatkową możliwością wyszczególnienia dostaw, z jakich pochodzą towary, oraz inne ujęcia danych o towarach,
współpraca z wszystkimi dostępnymi drukarkami fiskalnymi, a także z drukarkami zwykłymi, drukarkami etykiet, drukarkami kuchennymi,
współpraca ze skanerami kodów kreskowych z możliwością definiowania kodów wagowych,
obsługa sprawdzarek cen, wag kalkulacyjnych, inwentaryzatorów, i innych urządzeń,
możliwość samodzielnego tworzenia wzorów dokumentów, (faktury, rachunku, z dodaniem logo firmy itp.) drukowanie polskich znaków na dowolnej drukarce obecnej na naszym rynku, drukowanie kodów kreskowych,
export i import danych w bardzo szerokim zakresie: do i z innych programów, formatu DBF, TXT, EDI, uniwersalnego, urządzeń mobilnych i eksport do sklepu internetowego,
dostosowanie dostępu do danych i uprawnień do zakresu pracy osób obsługujących,
możliwość użycia różnych funkcji, narzędzi i raportów serwisowych.